Afvallen zonder dieet

Wil jij afvallen zonder dieet? Lees dan snel onderstaande tips want heel veel dingen kun je direct in de praktijk brengen. En diëten: eigenlijk kan het best eenvoudig zijn zolang je je er maar aan houdt. Let vooral op de dingen die je niet mag eten of drinken: je eetgedrag aanpassen kan enorm veel schelen. Bekijk ook onze Top 5 Afslankpillen.

Tips voor Afvallen zonder dieet

1. Drink geen frisdrank meer

Frisdrank bevat enorm veel suiker. Vervang dit door het drinken van water of iets zonder calorieën en voorkom tot wel 10 eetlepels suiker per dag. Frisdrank is ongelofelijk ongezond dus vermijd dranken als Coca Cola en Pepsi.

2. Drink Groene Thee

Groene thee is een goed alternatief voor frisdrank. Het resultaat zal je versteld doen staan. Groene thee is namelijk goed voor gewichtsverlies en er wordt zelfs gedacht dat het de verbranding van calorieën stimuleert. Thee drinken is sowieso al gezond en verfrissend maar zeker een goed idee als je wilt afvallen.

3. Eet meer groente

Ja, dit is een open deur. Maar serveer eens wat meer groenten tijdens het diner. Grote verscheidenheid verleid mensen tot het eten van meer, en als dat groente is is dat natuurlijk helemaal top. Het eten van meer groenten is natuurlijk ook gezond en een geweldige manier om snel af te vallen zonder dieet. Let op dat je er geen vette sauzen bij eet, maar breng het op smaak met bijvoorbeeld kruiden of citroensap, net zo lekker & erg gezond!

4. Eet soep

Als je voor elke maaltijd een kom soep eet, heb je tijdens de maaltijd minder honger en eet je automatisch minder. Een lekkere bouillon voor de lunch helpt ook om minder koolhydraten te eten, dus minder brood. Combineer tip 3 en deze en maak een lekkere groentensoep. Snel klaar en reuze gezond!

5. Neem de tijd

Eén van de meest gehoorde tips bij het afvallen zonder dieet is om langzaam te eten. Stop je zelf niet vol met van alles, maar eet het langzaam op. Geniet van elke hap en eet vooral rustig. Gehaast eten zorgt ervoor dat je teveel eet want je lichaam is het eten nog bezig te verwerken zonder dat het kan aangeven dat het al genoeg heeft gehad. Eet jij altijd in 10 minuten? Maak er 20 minuten van. Proef de smaak van het eten en geniet er van :-)

6. Eet kauwgom

Deze heb je misschien ook al eens gehoord of gelezen. Het eten van kauwgom doet je hersenen denken dat je aan het eten bent en stilt je trek. Heb je honger en wil je snacken? Neem een kauwgommetje en geniet van de smaak. Dit zorgt ervoor dat je veel minder eet.

7. 100 calorieën verbranden

Het verbranden van 100 calorieën is erg eenvoudig en dat kun je zelfs in en om het huis doen:

  • Loop 1,5 kilometer (een blokje om)
  • Maai het gazon
  • Trek onkruid uit de tuin
  • Loop een paar keer de trap op en af

8. Vermijd vette happen

Eet geen pizza, frituur (patat, kroketten en frikandellen) en al helemaal geen saus. Sausjes bevatten enorm veel calorieën en die wil jij juist kwijtraken. Gebruik lekkere kruiden of citroensap. Pizza en andere dikmakers moet je ook zo min mogelijk eten. Kies een moment om jezelf te belonen en eet bijvoorbeeld 1 keer in de maand alles wat jij wilt, wel met mate natuurlijk ;-)

9. Minder op je bord

Door minder op te scheppen, eet je ook minder. Neem bijvoorbeeld eens een kleiner bord. Je zult zien dat je minder eet. Probeer hier bij het koken ook rekening mee te houden, hoe meer je kookt hoe meer je zult eten. Dus kook minder en eet minder :-) Schep in elk geval minder op.

10. Vermijd alcohol

Alcohol is een grote dikmaker want het bevat veel calorieën en koolhydraten per gram maar het doet je ook grijpen naar snacks. Drink met mate en wissel alcohol af met alcoholvrije drankjes zoals Spa of kraanwater.

 

Geef een reactie